Radio Rix Dåliga REKLAM

Jag vaknar på Söndag morgon, famlar efter morgontidningen, sen koppen med kaffe och mjölk och sen sängen igen. Då ramlar det ur en liten handskriven lapp från GRANNEN.


På lappen kan jag läsa ''VI GILLAR DIN MUSIK SMAK, MEN INTE KLOCKAN TRE PÅ NATTEN, DÅ VILL VI SOVA. HÄLSNINGAR GRANNEN''
 
Jag blir totalt förstörd...köpte ny skiva på Lördagen i stan, när jag kom hem lyssnade jag på den hela kvällen och bloggade, läste och svarade på mail till ungefär till klockan? Jag vet att jag somnade framför någon 20-tals film på ettan ...när slutade den? Jag är uppe ur sängen på en sekund och river runt bland gårdagens Tv bilaga.

Jag hyr min lägenhet i andra hand just nu och vill inte att någon ska klaga på mig till min hyresvärd eller till  bostadsrättsföreningen, det kan kosta mig ett lägenhets kontrakt.(dyrt i stockholm)

Inser att filmen slutade tjugo över tolv och då var min musik audiens slut för länge sen och jag var förflyttad tilll min säng och sov för länge sen?

Mina grannar är toppen bra, men jag vet att Eva är på Zanzibar i jobb och patrik är på fest.då återstår bara Susanne på min våning,hon skulle ha ringt på och sagt att jag borde gå och lägga mig? och jag skulle ha försvarat mig med att, DET ÄR INTE JAG?


Pinsamt men det måsta vara någon på våningen under mig,? för att bli stärkt i att det är någon annan som fört oljud, ringer jag på hos Susanne. När jag håller upp lappen och säger att det är inte jag...börjar hon skratta och talar om att det är en RADIO RIX RREKLAM?

På måndag morgon på jobbet så måste jag beklaga mig och då säger Jeanethe. Aha då försår jag lappen på Porten? en Granne som var jätte upprörd över något påstående om musIK mitt i natten? Jag säger bara ''FY Radio RIX'' det var inte kul
.
Det visar sig också att de haft en del ärende hos marknadsetiskarådet....

Men man är inte mer än människa och jag är alltid rädd för att ine gör rätt för mig eller att stöta sig med andra.
Vaa...har jag gjort reklam för Radio Rix??

LÄXAN ÄR : FÖRSÖK ATT TÄNKA EFTER FÖRE, DET HADE JU: faktiskt kunnat vara jag som spelat min nya skiva hela natten eller någon annan granne som glömt bort att visa hänsyn...ELLER INTE, BRA TANKE STÄLLARE att man ska vara rädd om de sina och alla runt omrkring.
godnatt kram
GILLAR fortfarande  RADIO RIX ( :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0